RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
630- 820 Schodzenie się dzieci do przedszkola, Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. 820- 835 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa. 835- 845 Przygotowanie do śniadania. 845- 900 Śniadanie. 900- 1015 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zabawy w jęz. nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. 1015-1130 Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. l l30-1145 Przygotowanie do obiadu. 1145-1215 Obiad. l215-1415 Leżakowanie. 1415-1430 Przygotowanie do podwieczorku, l430-1445 Podwieczorek. l445-1630 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
630-800 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. 800-820 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. 820-835 Ćwiczenia poranne. 835- 845 Przygotowanie do śniadania. 845- 900 Śniadanie. 900- 1030 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Religia (6 – latki). 1030-1130 Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, w parku) lub w sali, ćwiczenia gimnastyczne. 1130- 1145 Przygotowanie do obiadu. 1145- 1215 Obiad. 1215-1245 Ćwiczenia relaksacyjne. 1245-1415 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. 1415-1430 Przygotowanie do podwieczorku. 1430-1445 Podwieczorek. 1445-1700 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. |