Uroczystości

Co nas czeka w październiku 2020?

 

  • 01.10. – Międzynarodowy Dzień Muzyki - poznanie przez dzieci instrumentów muzycznych (marakasy, bębenek, kołatka, tamburyn) oraz wprowadzenie w świat różnorodności muzycznych – grupa II Muchomorki.
  • 01.10. – „Muzyka łagodzi obyczaje” – poznanie różnych rodzajów muzyki z okazji Światowego Dnia Muzyki – grupa III Pszczółki
  • 02.10. – „Jem owoce i warzywa, jestem zdrowy jak ryba” - oglądanie owoców i warzyw, nazywanie ich, segregowanie według rodzaju, wspólna degustacja. Zachęcanie do spożywania ich jako źródła wielu witamin warunkujących zachowanie zdrowia – grupa I Krasnoludki.
  • 30.09. – 02.10. - interaktywny spektakl muzyczny „Zielony Kopciuszek”. Przedstawienie w wykonaniu aktorów Teatru Kultureska dostępne dla wszystkich przedszkolaków on-line.
  • 05.10. – Oglądanie prezentacji multimedialnej „Wizyta w sadzie” – poznanie cech charakterystycznych sadu jesienią – grupa III Pszczółki
  • 05.10. – Realizacja projektu „Wyzwania Teodora” - Przygotowanie wspólnie z dziećmi sałatki z owoców egzotycznych – zdobycie odznaki „Sprawność kuchcikowego mistrza” – grupa IV Gumisie
  • 06.10. – „Czerwone jabłuszko – rumiane jabłuszko” – wykonanie pracy plastycznej – grupa III Pszczółki
  • 06.10. – „Liście szumią pod nogami, mienią się kolorami!” – „Pejzaże Polski” - zorganizowanie konkursu plastycznego oraz wystawy prac prezentujących piękno przyrody - realizacja zadań Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy” – grupa V Sówki
  • 07.10. – Wykonywanie zdjęć we wszystkich grupach
  • 08.10. – „Owocowy zawrót głowy” - podsumowanie wiedzy nt. owoców sezonowych, ich właściwości; polisensoryczne odziaływanie na zmysły – grupa II Muchomorki.
  • 09.10. – „Owocowo, smacznie, zdrowo” – wykonanie szaszłyków owocowych – grupa III Pszczółki
  • 12.10. – Przygotowanie kukiełek z różnego rodzaju warzyw z domowego ogródka – grupa IV Gumisie
  • 13.10. – „Ulubione warzywo” – wydzieranka z kolorowego papieru – grupa III Pszczółki
  • 13.10. – „Jesień w internecie” – „Dzień bezpiecznego komputera” - informacje o zagrożeniach płynących z sieci oraz promocja bezpieczeństwa informatycznego - realizacja zadań innowacji pedagogicznej „Cyber Sówki - mądre główki” oraz „Rocznego planu pracy” – grupa V Sówki
  • 14.10. – „Urodziny marchewki – zabawy z kolorem pomarańczowym” – zwrócenie uwagi na barwę pomarańczową, zapoznanie ze sposobem uzyskiwania jej, ćwiczenia umiejętności rozpoznawania i nazywania pomarańczowych elementów w sali, stemplowanie z wykorzystaniem warzywnych stempli – grupa I Krasnoludki
  • 14.10. – „Dla Was dzisiaj zamiast bzów bukiet najpiękniejszych słów…” – uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej – występy dzieci bez udziału publiczności - publikacja nagrania na stronie internetowej  i facebook  przedszkola – grupa V Sówki
  • 15.10. – „Światowy Dzień Mycia Rąk” - utrwalanie zasad higieny, wyrabianie nawyku mycia rąk oraz poznanie rożnych rodzajów mydła – grupa III Pszczółki
  • 15.10. – Światowy dzień mycia rąk. Poznanie różnych rodzajów mydła i przypomnienie zasad dokładnego mycia dłoni – grupa IV Gumisie
  • 16.10. – „Chodzi co dzień z ciężką torbą, a w niej listów wiele. Otrzymują je znajomi albo przyjaciele” - poznanie pracy listonosza - wirtualny spacer na pocztę - realizacja zadań projektu preorientacji zawodowej – grupa V Sówki
  • 16.10. – „Dzień dyni” - poznanie niektórych warzyw dyniowatych oraz ich wartości odżywczych; kosztowanie dyniowych przysmaków – wszystkie grupy.
  • 19.10. – Zabawy ruchowe pod hasłem: „Znam nazwy części ciała” – grupa III Pszczółki
  • 20.10. – „Kreatki budują wyobraźnię” udział dzieci ze wszystkich grup w warsztatach Małego Architekta – twórcza zabawa klockami
  • 21.10. – „Dzisiaj pokażę Wam, że części ciała znam” – poznanie i nazywanie wybranych części ciała, zabawy ruchowo-naśladowcze wg M. Bogadanowicz „Jeśli ci wesoło…” – grupa I Krasnoludki.
  • 21.10. – „Muchomorki poznają swoje ciało” - rozwijanie u dzieci, za pomocą ruchu, świadomości własnego ciała i otaczającej je przestrzeni, usprawnianie ruchowe - metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – grupa II Muchomorki.
  • 22.10 – Tworzenie zabawki dla ulubionego kolegi - docenienie i nagrodzenie postaw godnych naśladowania – grupa IV Gumisie
  • 23-29.10. – „Wiewióreczka mała orzechy zbierała” – tworzenie albumu „Zwierzęta leśne przygotowują się do zimy” – grupa V Sówki
  • 27.10. – „Miękkie czy twarde?” – zabawy eksperymentalne małego odkrywcy – grupa III Pszczółki
  • 28.10. – „Nasze zmysły” – zabawy uwrażliwiające zmysły, rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku z wykorzystaniem pudełka rozmaitości, doskonalenia zmysłu słuchu poprzez rozwiązywanie zagadek, różnicowanie dźwięków, wskazywanie ich źródła – grupa I Krasnoludki
  • 28.10. – „Poznajemy - eksperymentujemy” - budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka. Rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych. Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, a skutkiem – grupa II Muchomorki.
  • 29.10. – „Magia lustrzanego odbicia” - zwrócenie uwagi na zmysł najbardziej potrzebny podczas przeglądania się w lustrze – grupa IV Gumisie

 

  • Włączenie się w realizację modułu II „Mały Miś w świecie emocji” w ramach projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – grupa I Krasnoludki
  • Dalsza realizacja założeń programu adaptacyjnego sprzyjająca przystosowaniu się do nowych warunków przedszkolnych – grupa I Krasnoludki
  • Przystąpienie do projektu „#20minutdlaMATEMATYKI” autorstwa Zuzanny Jastrzębskiej –Krajewskiej – grupa III Pszczółki
  • Inauguracja projektu „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” – grupa III Pszczółki
  • Przystąpienie do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego - „Wyzwania Teodora” - wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, kształtowanie podstawowych umiejętności i wartości – grupa IV Gumisie
  • „Kodowanie na dywanie” – kontynuacja realizacji zadań w ramach Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować – grupa V Sówki
  • Kontynuacja udziału w Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Cała Polska Czyta Dzieciom” – grupa V Sówki
  • Przystąpienie do Ogólnopolskiego Programu Mały Miś w świecie wielkiej literatury – grupa V Sówki
  • Realizacja ogólnopolskiego projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” - moduły „Książki dzieciństwa” i „Mały Miś w świecie emocji” - rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci – wprowadzenie w tematykę emocji, stworzenie „Kuferka emocji” - wszystkie grupy
  • Kontynuacja akcji realizowanych w przedszkolu – zbiórka baterii, nakrętek, makulatury.

    Zastrzegamy sobie możliwość zmiany terminu.